Column Peter van der Wal: ‘Afscheid nemen bestaat niet’

‘Afscheid nemen bestaat niet. Ik ga wel weg, maar verlaat je niet. Lief, je moet me geloven. Al doet het pijn… Vinny&Jo Coffee zal er voorlopig niet meer zijn.’

Vinny&Jo Coffee is vanaf heden gesloten. Binnenkort start op deze magische plek Laura & de Chef, een prachtige lunchwinkel met heerlijk eten, goede wijnen en uiteraard de heerlijke koffie’s die je gewend was te drinken in Vinny&Jo. DutchBeans zal vol trots de koffie en thee leveren aan Laura & de Chef. Maar waarom stoppen als je zo’n leuke zaak hebt waarmee je heel stoer 41ste van Nederland bent geworden in de landelijke Koffie Top 100?

Om daar antwoord op te geven is het belangrijk om terug te gaan naar hoe en waarom wij ooit zijn begonnen. Vinny&Jo moest het uithangbord worden van ons koffiemerk DutchBeans. In ons geval was een prachtige koffiezaak de ultieme etalage van ons bedrijf. De zaak werd onze playground; een ruimte waar we de gasten blij konden maken met al onze koffiecreaties. Niet alleen koffie en de perfecte cappuccino, maar ook ambachtelijke iced latte, colddrip koffie en pearled espresso. Creaties die verder nergens te krijgen waren. Naast alle creaties konden we door middel van het geven van vele koffieworkshops onze kennis delen met alle liefhebbers. Geweldig!

Kennis delen, dat is dan ook de grootste waarde binnen onze onderneming. Niet alleen binnen Vinny&Jo, juist ook bij DutchBeans. Onze werknemers zijn trots op hun eigen ontwikkeling en wij nog trotser op hen! Het is ontzettend gaaf om te zien dat onze eerste medewerker Jesse nu zelf koffie brandt voor Hotel & Grand Café Post-Plaza, Remi inmiddels barista is in het koffieparadijs Amsterdam en Ward als man met SMAAK op vele festivals de show steelt als barista en allround foodking. En natuurlijk vergeten we Annemiek niet, want zij blijft de rots in de branding van DutchBeans.

Kennis delen kan echter alleen als je voldoende tijd hebt en neemt. Helaas ontbreekt dat er soms aan. Wij vonden dat we, ondanks alle moeite, niet genoeg tijd konden besteden aan onze DutchBeans relaties. Want hoe leuk zou het zijn als er volgend jaar twee of drie zaken met DutchBeans in de Koffie Top 100 staan? Een missie die naadloos past in onze visie. ‘Kennis moet je delen en fun maak je samen.’ Daarom kiezen we ervoor om tijd te maken voor onze realties. Zakelijk uiteraard! Maar, maak je niet druk! Je blijft deze zelfverkozen ‘Leukste Barista’s van Friesland’ tegenkomen op de gaafste festivals. Je herkomst moet je namelijk nooit verloochenen. We zijn tenslotte barista’s met een eigen koffiemerk. Liefhebbers die het koffiegenot in het noorden van het land willen vergroten door hard van de daken te roepen hoe bijzonder goede koffie is.

Trouwens, voor onze Facebookvrienden: de Vinny&Jo pagina blijft bestaan en gaan we gebruiken voor leuke koffienieuwtjes, speciale ‘Facebookvriendenaanbiedingen’ en natuurlijk uitnodigingen voor een topavond in Vinny&Jo Club. Stay tuned!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *