Graphic Boulevard: voor alles wat te maken heeft met graphics

Van de kunstposters onder de Hermesbrug en de Verlaatsbrug tot de posters tijdens Serious Request in Leeuwarden in 2013 en eigenlijk nog veel meer: eigenlijk kom je overal de producten van Graphic Boulevard tegen. Tijd om meer te weten te komen over het bedrijf! Daarom gaan we met eigenaar Erwin om tafel zitten.

Want Erwin is (zoals hij het zelf zegt) op een aparte manier het wereldje ingerold! “Ik werkte bij mijn vader in de zaak, totdat ik een ongeluk kreeg. Dus dat werk kon ik eigenlijk niet meer doen”, legt Erwin uit. “Op een avond reed ik hier over het industrieterrein heen. Een vriend van mij had een beletteringsbedrijf en zijn vader een drukkerij. Beiden in dezelfde straat als waar we nu ook zitten.”

En dat werk vond Erwin gelijk leuk, vertelt hij enthousiast. “Nadat ik eerst af en toe op bezoek kwam, begon ik mijn vriend op den duur ook te helpen. Uiteindelijk had hij niet meer zoveel zin in het werk, maar ik wel! Toen heb ik tegen zijn vader gezegd dat ik het bedrijf wel wilde doorzetten. Nou ja, zodoende!”

Boulevard van graphics

Onder de nieuwe naam ‘Graphic Boulevard’ heeft Erwin het bedrijf doorgezet. Via mond-totmondreclame is het balletje vervolgens gaan rollen. “Ik maak zelf niet zoveel reclame, maar op straat zie je een heleboel van mij. Ik heb voor allerlei grote bedrijven gewerkt. ING, Rabobank, de gemeente, Provincie Fryslân, noem het maar op.”

De komst van het eigen bedrijf was voor Erwin een geluk bij een ongeluk; Erwin heeft een opleiding automonteur afgerond. “Met auto’s bezig zijn, vond ik ook altijd leuk! Maar het is iets totáál anders. Ik kon vroeger ook al goed tekenen en vond dat toen ook al leuk. Misschien is het daaruit voortgekomen? Maar ik ben blij dat ik zo per ongeluk mijn passie heb ontdekt.”

Om nog even terug te komen op de naam Graphic Boulevard; de naam is toepasselijk, want Erwin heeft zijn diensten flink uitgebreid. Zo uitgebreid dat het inmiddels vergelijkbaar is met een boulevard van graphics. “De vorige eigenaar deed eigenlijk alleen maar belettering, maar ik doe ook lichtreclame, het bedrukken van kleding, binnen- en buitenreclame, noem het maar op. Je kunt het eigenlijk zo gek niet bedenken in de reclamewereld en ik ben er voor in”, vertelt Erwin.

Voor het werken met auto’s kun je Erwin nog steeds inhuren. “Ik werk veel samen met iemand op het gebied van auto detailing. We wrappen het gehele plaatje, tinten auto’s, doen de velgen en bouwen audio in. Dat vind ik ook wel leuk, zulke dingen”, vertelt Erwin.

Smart folie

Als het toch gaat over dingen die Erwin leuk vindt om te doen, gaat het al gauw over smart folie. Dat is folie die je aan en uit kan zetten, waarna mensen niet meer door het raam kunnen kijken. Dit zorgt voor een snelle vorm van privacy. “We verzorgen dat onder andere voor botenfabrikant Wajer. Er zijn meerdere leveranciers, maar wij kunnen de smart folie ook in meerdere kleuren leveren. En dat kunnen de andere leveranciers dan weer niet”, legt Erwin uit.

Meegaan met trends

Met Graphic Boulevard gaat Erwin graag mee met trends. “We bieden bijvoorbeeld ook glasplaten met verwarming. Zo heb je geen radiatoren meer nodig. Nieuwe trends vind ik leuk om in mee te gaan, maar ik hoef er niet als eerste bij te zijn of zo. Het is een leuk extraatje”, legt hij uit.

“Ken je bijvoorbeeld van die ledpanelen in het plafond, bij tandartsen en ziekenhuizen? Daar ben ik twintig jaar geleden ook mee begonnen”, vervolgt Erwin. “Toen was ik een van de eersten die dat deed. Ik kan het nu ook nog leveren, maar focus mij er niet specifiek op. Ik heb niet één product waar ik mij op focus. Kleding, visitekaartjes, posters: zolang het maar iets met graphics te maken heeft, doe ik het.”

En die laatste opmerking zorgt dat wij ons afvragen: wat vindt Erwin dan écht leuk? Daar kan hij heel kort over zijn: ontwerpen. “Dat vind ik écht leuk. En het leukste vind ik wanneer mensen bijvoorbeeld nog niet zo ver zijn met hun eigen ideeën. Daar hou ik wel van! En het kan best zijn dat het af en toe stressig is, maar ja. Dat hoort bij het vak. Ik doe dit werk al twintig jaar en ik hou het met gemak nog wel twintig jaar vol.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *