Terug naar vijf dagen in een kantoor gaat niet meer gebeuren

Hoe zorg je voor een passende informatie- en communicatie-infrastructuur? Hoe zorg je er bijvoorbeeld voor dat je mensen op een veilige manier thuis kunnen werken en over de juiste faciliteiten beschikken om informatie te kunnen ontvangen, verwerken en versturen? Daar helpt ‘Dankert & Castelein’ jou mee!

De naam dekt de lading. Dankert & Castelein is een bureau van twee personen dat zich bezighoudt met het advies over projectmanagement van ICT-vraagstukken, dus communicatietechnologie. In een interview met Folkert komen we meer te weten over het bedrijf. “We helpen organisaties die vraagstukken hebben, vaak projectmatig, in het kader van grote(re) verandertrajecten. Dit kan gaan om telefonie, networking of Microsoft 365.”

“Er zijn veel leveranciers van ICT-producten en diensten. Die hebben allemaal engineers en gecertificeerde medewerkers om de techniek te realiseren, maar we zien vooral dat heel veel organisaties bij grote veranderingen moeite hebben om deze in goede banen te leiden. Om zichzelf de juiste vragen te stellen, de juiste spullen aan te vragen, de juiste oplossing te vinden en om die vervolgens ook op de juiste manier geïmplementeerd te krijgen.”

Over corona

“Je ziet door corona heel veel vragen ontstaan, omdat er heel veel aan het veranderen is. Terug naar vijf dagen kantoor zoals we eerst deden, dat gaat niet meer gebeuren. Vrijwel alle organisaties zijn versneld aan het digitaliseren, omdat er zoveel mensen thuis gaan werken. Het vraagt nog meer om een goede (telefonische) bereikbaarheid. Mensen hebben wel hun mobiel en veelal een unified communications & collaboration toepassing als Teams of Zoom, maar op het bureau van het kantoor waar ze normaal zaten, hebben ze vaak nog gewoon een vast toestel en een computer staan. Dat gaat veel minder gebruikt worden. Zo ontstaan er heel veel vraagstukken waar ons expertise voor gevraagd wordt.”

Wil je iets grappigs over Dankert & Castelein weten?

Op het eerste dag van de lockdown zijn ze verhuisd naar Crystalic Business Park. Een nieuwe plek, een nieuwe start, en BOOM lockdown!

“We konden hier natuurlijk wel gewoon aan het werk blijven en dat was heel prettig. Nou ja, ik heb niet een thuissituatie waar ik heel makkelijk mijn eigen kantoor kan afschermen van de rest van het huis. Ik heb kleine kinderen. Je kunt wel zeggen, je moet even stil zijn, want papa moet werken, maar dat zijn ze na vijf minuten weer vergeten. Dus de dagen dat ik niet oppas, meester ben en thuis hoef te zijn, had ik tenminste hier een fijne werkplek waar ik ongestoord mijn werk kon doen. Dat werk is natuurlijk wel anders geworden omdat we heel veel op afstand moeten doen en vooral veel online samenwerken. De techniek is daarbij voor ons niet de complicerende factor, met name de organisatie van trajecten en het vinden van een ‘nieuwe normaal’ maakt dit wel een heel bijzonder proces.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *