Supermarkten en drogisterijen voeren deurbeleid in

Supermarkten en drogisterijen gaan een deurbeleid invoeren, wat betekent dat er maximaal één klant per tien vierkante meter winkelvloer wordt toegelaten. Daarnaast wordt het gebruik van een winkelwagen verplicht, ook als klanten maar één product nodig hebben. Dit meldt het CBL, brancheclub voor de supermarkten.

De maatregel is genomen om ervoor te zorgen dat mensen anderhalve meter afstand kunnen houden van elkaar. Deze afstand beperkt het risico voor klanten en medewerkers van de supermarkten om elkaar te besmetten met het coronavirus. Door het gebruik van een winkelwagen kunnen klanten voldoende afstand houden.

In kleinere supermarkten, waar geen winkelwagens zijn, wordt het gebruik van een winkelmandje verplicht. Hier is slechts een beperkt aantal mandjes beschikbaar, zodat het niet al te druk wordt. Als de mandjes op zijn, moeten klanten dus buiten wachten tot er weer een mandje beschikbaar is.

Afstand bewaren

Ook de vakkenvullers gaan klanten herinneren aan de anderhalve meter afstand. Zij dragen vanaf deze week aangepaste werkkleding met de oproep om afstand te houden. Klanten van de supermarkt komen vaak (onbewust) te dicht in de buurt van de supermarktmedewerkers. Veel medewerkers maken zich daarover zorgen. De supermarktketens kiezen zelf hoe ze hun kleding aanpassen, wat dus per keten kan verschillen.

Bron: AD

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *