Makelaars 2.0: Theo & Remco Duinstra

Je thuis voelen begint bij het huis waarin je woont. Wanneer je huis niet meer voldoet en je echt aan iets nieuws toe bent ga je graag in zee met een goede makelaar. In een overspannen woningmarkt is het zoeken naar de juiste makelaar om je huis te presenteren. Essentieel uitgangspunt van Duinstra Makelaars is dat de (ver)koop van een woning een beleving moet zijn. 

Gebundelde kracht
Duinstra Makelaars is het bedrijf van Theo en Remco Duinstra, respectievelijk vader en zoon. Theo is al sinds 2006 actief als makelaar-taxateur en Remco heeft een rijke marketing achtergrond. In 2015 hebben zij hun krachten gebundeld en zorgden zij met hun vernieuwende aanpak voor een frisse wind in makelaarsland. Dit leidde in 2016 tot het mooie resultaat van ‘best beoordeelde makelaar van Friesland’. Inmiddels is het team naast Theo en Remco uitgebreid met Ineke Duinstra, Nynke Kloosterman en Marlies Brouwer- Schievink. Bovendien komen er  binnenkort naast een marketing & communicatiemedewerker ook nog twee stagiaires het team versterken. 

Presentatie
Of je nu een huis koopt of verkoopt, de eerste indruk is allesbepalend. Duinstra Makelaars pakt dit grondig aan. Voordat de professionele woningfotograaf komt, zorgt verkoopstyliste Ineke dat de woning zo goed mogelijk gepresenteerd wordt, door de ruimtes optimaal te benutten en rust te creëren. ‘Wij maken er voor 1 dag even een VT Wonen woning van’, aldus Ineke. Dit alles leggen ze vast in een uitgebreide presentatie met professionele woningfoto’s, een levensechte woningvideo, 360 graden foto’s en natuurlijk een wervelende tekst en overzichtelijke plattegronden. 

De kracht van social media
Funda heeft nog altijd een monopoliepositie als het gaat om huizenaanbod, maar er zijn steeds meer alternatieve kanalen. Denk hierbij aan Facebook, Youtube, Instagram, Twitter of LinkedIn. Door deze media effectief in te zetten bereik je naast Funda nog een veel groter publiek. Bovendien bieden deze social mediakanalen slimme mogelijkheden om betaald te adverteren waardoor je heel goed de juiste doelgroep kunt bereiken. 

Eerst kopen of verkopen?
Het is een veelgestelde vraag waar geen eenduidig antwoord op is, omdat het afhankelijk is van vele factoren. Denk bijvoorbeeld aan de courantheid van je huidige woning, in hoeverre kun je een tijdje dubbele lasten dragen en wat is jouw risicoprofiel? Ben je iemand die altijd op zeker speelt of ben je optimistisch ingesteld en denk je dat het allemaal wel goed komt? Maak dit vooral bespreekbaar bij je hypotheekadviseur. Hij heeft goed inzicht in je financiële situatie. 

De rol van de makelaar
Remco Duinstra verwacht dat de rol van de makelaar de komende jaren zal veranderen: ‘Meer en meer moeten wij optreden als een marketingkantoor in plaats van een traditioneel makelaarskantoor. Door een fulltime marketing & communicatiemedewerker en een hbo-stagiaire van de opleiding Communicatie & Multimedia Design aan te nemen, spelen wij in op die veranderende marktomstandigheden.’ 

Hoe kies je een goede makelaar?
De eerste vraag die je jezelf moet stellen is: kies ik voor een full-service makelaar of ga ik mijn huis zelf verkopen via een internetmakelaar? Het werk van een makelaar blijft in eerste instantie nog altijd mensenwerk. Verkopers die kiezen voor een full- service makelaar willen onbezorgd van A tot Z begeleid worden. Een goede klik met de makelaar is een must. Maar durf bij een makelaar ook kritisch door te vragen naar zijn verkoopstrategie of zijn plan van aanpak. En welke kanalen zet de makelaar naast Funda en een bord in de tuin nog meer in? Hoe is de bereikbaarheid? En lees natuurlijk de recensies van de makelaar, daar kun je veel uit afleiden. Bij een internetmakelaar ben je veel meer op jezelf aangewezen. Kies in ieder geval een makelaar die bij je past en waarbij je een goed gevoel hebt. 

Persoonlijk en betrokken
Duinstra Makelaars is zo’n full-service makelaarskantoor. Het gehele proces vanaf de kennismaking tot de laatste handtekening bij verkoop doorloop je samen met Theo of Remco. Hun aanpak werkt en het is altijd mogelijk om bij hen vrijblijvend en geheel kosteloos een waardebepaling aan te vragen. Tijdens deze waardebepaling krijg je ook een goed inzicht in de verkoopstrategie die Duinstra Makelaars succesvol toepast. 

Tekst: Johan Weitenberg
Foto: Simon van der Woude

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *