Dennis Visser, een innovatieve internetondernemer pur sang!

Of je nou eens een reis hebt geboekt, naar een feestje bent gegaan of een kabeltje voor je laptop hebt gekocht: grote kans dat je eens met Dennis Visser te maken hebt gehad! De geboren en getogen Liwwadder is namelijk in allerlei bedrijfstakken terug te vinden. Dat doet hij samen met zijn team dat bestaat uit de beste programmeurs, analisten, vormgevers, frontenders en andere vakidioten, gewoon vanuit zijn kantoor in Camminghaburen.

Dennis ontsluit Leeuwarden op de rest van de wereld met zijn platenlabel, reisplatforms en e-commercebedrijven. Je kunt hem kennen van VerfwinkelXL, MultiBookers, Labelino en ViaDennis. Met laatstgenoemde is Dennis twaalf jaar geleden begonnen op een slaapkamer. Inmiddels is het bedrijf uitgegroeid tot de grootste aanbieder van laptopadapters en -accu’s in de Benelux. 

‘STAR TREK DISCOVERY’ 

Voor Dennis is het internet zijn speelveld, vertelt hij. “Ik zie mijn platformen als mijn laboratoria. Wij zijn continu aan het testen om onze systemen verder te finetunen. Zo ontdekken we wat werkt in Google, SEA, Shopping, Amazon, Bol.com en zijn we heel goed organisch vindbaar, wat betekent dat je er niet voor hoeft te betalen. Dat is het leukste dat er is!” 

“Internet is een keiharde business, met moordende concurrentie. Ik roep wel eens gekscherend dat wij net de Star Trek Discovery zijn. De ene keer valt je Warp Drive uit, de andere keer word je aangevallen door de Klingons: je ontdekt nieuwe werelden, het is nooit saai!” 

Een van de dingen waar Dennis enthousiast over is, is het feit dat hij actief is in verschillende werelden. “Je krijgt een andere kijk op mensen en van de ene wereld leer je dingen die je mee kan nemen naar de andere wereld. Zo leer je elke dag iets nieuws. Vanuit mijn platenlabel Airborne Artists Agency heb ik bijvoorbeeld veel geleerd van evenementenorganisaties als ID&T en AWAKENINGS. Hoe bedienen zij hun klanten en gaan ze bijvoorbeeld om met leveranciers en budgetten? Dat is allemaal super interessant.” 

CRISIS-PROOF 

Met recht is de Leeuwarder ondernemer crisis-proof te noemen. Toen het coronavirus uitbrak, schakelde hij heel snel in zijn bedrijven. Naast het treffen van maatregelen voor zijn eigen bedrijven en personeelsleden, had hij ook oog voor de maatschappij. Zo hielp hij mee om het tekort aan mondkapjes in de zorg te verminderen. “Ik heb goede contacten in China, dus ik heb direct gekeurde FFP2-mondkapjes besteld die ik vervolgens heb geleverd aan een grote zorgverzekeraar.” 

Ook de lokale ondernemers in Leeuwarden hebben veel aan Dennis gehad. Zo is er in een maand het platform winkelsleeuwarden.nl opgezet. “Ik vind het ontzettend belangrijk dat er aandacht is voor de lokale middenstand. Met de toetreding van buitenlandse online giganten als Amazon en AliExpress staat de Nederlandse markt onder druk.” 

TWEEDE INFRASTRUCTUUR VOOR DE SAMENLEVING 

“Mensen houden van goedkope producten, maar realiseren
zich niet dat al het uitgegeven geld naar het buitenland gaat. Ik ben blij dat online ondernemers straks belasting moeten gaan betalen in de landen waar zij hun omzet vandaan halen. Dat is een stap in de goede richting. Daarnaast vind ik het versterken van de (online) positie van lokale ondernemers van levensbelang voor onze economie.” 

“Ik zie het internet als een tweede infrastructuur voor de samenleving. Net zo goed als een overheid investeert in wegen en wijken moeten zij ook een goede online infrastructuur aanbieden. Niet alleen voor ondernemers, maar juist ook voor inwoners van een stad. Online platforms bieden zoveel mogelijkheden voor ontmoeting, zorg, entertainment, ondersteuning, cultuur, matchen van vraag en aanbod, waarbij online en offline elkaar verbinden en versterken. Hierover ben ik in gesprek met provincie Fryslân en gemeente Leeuwarden.” 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *