Niet voor niets al 2x de beste kapsalon van Nederland: Falafel Mouni

Falafel Mouni eigenaar Adel Boufennara werd uitgeroepen tot meest klantvriendelijke ondernemer van 2014. Niet zo gek, want Adel kan met iedereen goed opschieten en staat zeven dagen in de week voor je klaar. Naast de persoonlijke titel heeft Adel al twee jaar op rij de beste Kapsalon van Nederland.

Wat is de reden geweest dat je Falafel Mouni bent gestart?

‘Het ging slecht met de economie en mijn werk in Burggraaf werd steeds minder. Hierdoor werd ik gedwongen in Noord-Holland te gaan werken, maar dat wilde ik liever niet. Op dat moment zei ik tegen mijn vrouw, ik wil een broodjeszaak beginnen. In eerste instantie werkte ik aan de zaak, parallel aan het werk in de bouw. Uiteindelijk ben ik gestopt in de bouw en ben ik 100% voor Falafel Mouni gegaan.’

Hoe heb je de menukaart samengesteld?

‘Ik wilde de mensen gemak en snelheid bieden, zodat ze tijdens het spitsuur snel een maaltijd bij ons kunnen halen. Klanten komen bij ons voor een lekkere en betaalbare maaltijd zoals een kapsalon, een Turkse pizza of falafel. De falafel is trouwens de beste van de wereld, gemaakt naar een traditioneel Israëlisch recept.’

Hoe zorg je er voor dat mensen nu juist bij jou een Kapsalon bestellen en niet bij een ander?

‘We maken de kapsalon net iets anders dan normaal gesproken, de saus gaat namelijk met de kaas mee in de oven. Daarmee is onze kapsalon al twee keer  verkozen tot beste kapsalon van Nederland. Wanneer mensen dat niet geloven, mogen ze altijd even proeven. Bij de kapsalon krijg je een salade die je zelf mag samenstellen uit onze saladebar en je mag hem nog bijvullen ook.’

Welk gerecht wordt het meest besteld?

‘Voorheen werd falafel het meest besteld, maar tegenwoordig is de kapsalon het populairst. Het gerecht heeft de laatste jaren een ware opmars gemaakt. Om op groepen of gezinnen in te spelen hebben we de familiekapsalon in het leven geroepen, daar kun je met z’n zessen van eten!’

Hoeveel filialen heb je over vijf jaar?

‘Ik zou er in de toekomst zeker meer filialen bij willen hebben, maar hoeveel dat worden weet ik nog niet. Toch zie ik het nog niet snel gebeuren, ik hou raag de controle en kan natuurlijk niet op twee plekken tegelijk zijn. Er is wel het idee een Mouni Drive op een industrieterrein te introduceren, zodat mensen  vanuit het werk eten kunnen bestellen en het daarna thuis op kunnen eten.’

 

Tekst: Johan Weitenberg

Foto: Simon van der Woude

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *