Vergeet Netflix, en chill met een gepersonaliseerde documentaire op papier

Word jij ook zo moe van al dat coronanieuws? Iedere dag wordt de angst groter. Persconferentie, gevolgd door persconferentie, gevolgd door verwardheid en complottheorieën, en dan doen we het hele dansje nog een keer van voor af aan. Zelfs als je niet gelovig bent, hebben wij allemaal een beetje feng sue in ons dagelijks leven nodig. Vooral de komende tijd.

Wij hebben daarom een super leuke tip om jouw karmapunten omhoog te brengen. Herinner je je nog dat mensen kaarten naar elkaar stuurden? Nou, Laurens van DCMNT heeft een idee bedacht waarmee je iemand zijn of haar dag beter zal maken.

Wat houdt DCMNT in?

“DCMNT is een concept dat we hebben opgezet in de eerste lockdown. De afkorting wordt uitgesproken op zijn Engels als ‘documents’. Dit zijn gepersonaliseerde themamagazines over een bepaald onderwerp.”

Is dat wat het uniek maakt vergeleken met andere magazines? Dat het rondom één bepaald onderwerp gaat?

“Thema-magazines zijn op zichzelf niet nieuw, maar wij zetten ze neer als een documentaire op papier. Je kunt kiezen om op Netflix een documentaire te kijken, maar je kan niet kiezen om dat als magazine te lezen. Dat hebben wij bedacht. Maar het grote onderscheid ten opzichte van andere thema-magazines is dat onze magazines voorzien kunnen worden van een personal touch. Je kunt ze personaliseren. Helemaal leuk als je het als cadeau geeft. Dan zet je de naam van de ontvanger op de cover, schrijf je zelf een voorwoord en plaats je daar een eigen foto bij. Dat maakt elk magazine uniek en heel persoonlijk.”

Maken jullie normaliter ook documentaires?

“Nee. Wij maken wel veel relatiemagazines, jubileumboeken, websites en doen online marketing. Wel hebben we een specialisme in het maken van gepersonaliseerde magazines, daar waren we zelfs de eerste in die dat deden! Door de lockdown hadden we opeens geen opdrachten meer. Ik moest natuurlijk ook mijn personeel gemotiveerd houden. Toen hebben we zitten denken waar zit de markt nu op te wachten, wat vinden we leuk om te doen en waar zijn we goed in? We hebben gezegd, wij gaan documentaires maken over verschillende onderwerpen, waarvan we denken dat mensen dat interessante thema’s vinden. Denk aan The Beatles, The Rolling Stones, de Elfstedentocht, Porsche en Nederland van Boven. Dat slaat hartstikke goed aan, dus mensen vinden het heel interessant om een gepersonaliseerd magazine te geven en te ontvangen.”

Wat vind je van het succes van het concept?

“Ik denk dat we niet mogen klagen. Mensen zijn heel enthousiast om aan te haken. Bij elk onderwerp dat we bedenken zijn mensen enthousiast om mee te doen. We hebben ook een goed doel gekoppeld aan elk uitgave. Dus je krijgt er ook waardering voor van de markt.”

Meer info? Kijk op www.dcmnt.nl.

1 Reactie to “Vergeet Netflix, en chill met een gepersonaliseerde documentaire op papier”

  1. Mijn vader heeft er een over de Elfstedentocht. Echt wel leuk idee dit. Hij kreeg hem van een vriend met wie hij in ’97 samen gereden heeft. Samen staan ze ook op de foto op pagina 2. Die kun je zelf aanleveren geloof ik.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *